Uw recreatiewoning restylen | De voordelen

Kiezen gasten liever een vakantieverblijf met een wat verouderde look of eentje met een stijl volgens de laatste nieuwe trends? Het antwoord is natuurlijk eenvoudig: het laatste. Bij Roompot merken we dat ook in de praktijk. Om die reden restylen we de interieurs van vakantiewoningen op onze parken periodiek. Zo ook bij Noordzee Résidence Cadzand-Bad. Roompot Projects makelaar Peter Verburg legt uit wat deze restyle inhoudt en wat de resultaten in verhuur en verkoop zijn.

“Voor een goede verhuur en eventuele verkoop moeten recreatiewoningen up-to-date zijn. Ze moeten voldoen aan de recente vraag van de consument. En die verandert. Denk maar eens aan de trend van de jaren zeventig, met alles in oranje en bruin. Daar kom je nu natuurlijk echt niet meer mee weg. Maar zo lang hoeft er niet eens tussen te zitten, voor een trend om helemaal uit de mode te raken. Dat gaat best snel. Daarom hanteren we bij Roompot een periode van acht jaar, waarna we het interieur van de woningen opnieuw onder de loep nemen.

Restyle

Op Noordzee Résidence Cadzand-Bad startten we vorig jaar het restyleproces. We kijken dan naar meubels, gordijnen en apparatuur. Vandaag de dag willen mensen bijvoorbeeld standaard een Nespresso-apparaat en niet alleen een flatscreen-tv in de woonkamer, maar ook in de slaapkamers. Qua stijl van het interieur willen we geen eenheidsworst creëren. We vinden het belangrijk dat de eigenaren een stijl kunnen kiezen die bij ze past. Zo hebben we bijvoorbeeld een frisse Beach-stijl geïntroduceerd met veel zand- en blauwtinten, maar ook andere eigentijdse stijlen. Verder was ledverlichting een belangrijke trend om te volgen. Niet alleen milieutechnisch de juiste keuze, maar eigenaren zullen het zeker ook terugzien in hun elektriciteitsnota. En dan is er nog het tuinmeubilair. Wie zit er nog aan een tuintafel met stoelen? Loungesets is wat de consument vandaag de dag wenst. Dit zijn voor ons en de eigenaren belangrijke trends om op in te spelen.

Investering

Nou kies je je eigen interieur ook niet zomaar uit een boekje, dus hebben we in bijvoorbeeld Cadzand een aantal modelwoningen ingericht. Daar kunnen eigenaren de meubelen testen, de stoffen voelen en de stijl beleven. Dat maakt kiezen een stuk makkelijker. Maar het blijft natuurlijk wel een investering. We adviseren eigenaren van een vakantiewoning vanaf de aankoop al om een deel van de huurinkomsten opzij te zetten voor een restyle. Om de impact van de investering wat te verlagen, kan een eigenaar ook kiezen om een restyle gefaseerd uit te voeren of de kosten te laten verrekenen met de huurinkomsten.

Opbrengsten

Voor sommige eigenaren blijft het soms wel een drempel, om opnieuw in het interieur te investeren. Is het allemaal wel al nodig? Maar we kunnen met de cijfers van eerdere restyles laten zien dat de eigenaar deze investering dubbel en dwars terugverdient. Juist omdat je niet tien jaar of langer wacht, kun je met relatief eenvoudige ingrepen veel bereiken. Daarnaast vraagt Roompot aan zijn gasten een hogere huurprijs voor een meer up-to-date vakantieverblijf en zien we ook de bezettingsgraad keer op keer stijgen als gevolg van een restyle. Consumenten hebben het er dus zeker voor over om iets meer te betalen voor een trendy vakantiewoning. De stijging van de huurinkomsten loopt zo al gauw op tot 15-20%.

Hogere verkoopwaarde

De waarde van een restyle zie je ook terug in de verkoopprijs, wanneer je je vakantiewoning wilt gaan verkopen. Een koper zal altijd overwegen wat hij nog moet investeren om de woning up-to-date te krijgen voor een zo hoog mogelijke huuropbrengst. Wanneer de woning is aangepast aan de laatste trends, zal dit zeker een hogere verkoopopbrengst met zich meebrengen.

Restyle badplaats Cadzand-Bad

In Cadzand-Bad heb je dan ook nog eens het geluk dat de badplaats zelf ook een enorme restyle heeft ondergaan. Het heeft ons als Roompot ongeveer twintig jaar gekost om in 2010 eindelijk ons park te mogen realiseren. Juist in die realisatieperiode kwam het besef bij meerdere ontwikkelaars en de gemeente dat Cadzand-Bad een kwaliteitsimpuls nodig had. En dat heeft het gekregen ook. Hotels zijn vernieuwd, appartementencomplexen zijn gebouwd en er is een prachtige jachthaven aangelegd. Cadzand-Bad is hard op weg om één van de meest prominente badplaatsen van Zeeland te worden. Dit alles komt de verkoopwaarde van vakantiewoningen natuurlijk ook ten goede. We zien nu dat veel van onze eigenaren ook op zoek zijn gegaan naar een tweede, soortgelijke vakantiewoning, omdat ze de waarde van hun woning zo hard hebben zien stijgen."

Wilt u meer weten over investeren bij de Roompot Group? Wilt u advies over wat voor ú interessant kan zijn? Vraag een persoonlijk adviesgesprek aan:

Persoonlijk adviesgesprek aanvragen

Contact

Contact
Top